Sorrento-Ördögorom 2024.04.13.

Alap infók:

Leírás:

A találkozó és buszozás

11:00 körül találkoztunk az Etele mellett az őrmezei buszfordulóban. Tömött buszon utaztunk ki Budaörsre, majd ott kigyalogoltunk a lakott területről, már városon belül is néhol kellemetlen emelkedőkkel.

Indulás: 11:10

Érkezés a zöldbe: 12:00

Út a Sorrentoig

Az első célpontunk - a Sorrento-szikla - viszonylag a túra elején található. Miután elhagytuk a lakott részt, kellemes erdei úton haladtunk az érdekes sziklaképződményig.

Indulás a zöldbe: 12:00

Érkezés a sziklához: 12:45

A Sorrento-szikla

Előbb felmentünk a szikla feletti kilátópontra is kicsit, majd elfoglaltuk a szikla környékét és enni-inni kezdtünk. Pihentünk egyet.

A túrát elkezdtük: 12:45

Érkezés a Virágosnyereghez: 13:20

Hosszú séta Ördögoromig

A túra legnagyobb részét a két fő célpont közti séta tette ki. Izgalmas, kanyargós, egyszemélyes ösvénnyel indul az út, majd később kiszélesedik. Közben érintjük Csillebércet, majd utána a XII. kerület szélén érünk vissza a városba, ahol aszfaltúton közelítjük meg a végcélt, az Ördögorom Parkot.

Indulás: 13:20

Ördögorom teteje: 15:20

Ördögorom kilátópont

Mielőtt letúráztunk volna a gerincen, még egy utolsót pihentünk a kilátónál. Elfogytak az utolsó szendvicsek, italok.

Érkezés a kilátóponthoz: 15:20

Tovaindulás: 15:35

Leséta az Ördög-ormon

Az eleje kedves, óvatos ösvény a gerincen, majd egyre csúszósabb, meredekebbé válik, a legvége pedig már sziklás/mászós. Közben a kilátás gyönyörű.

Indulás: 15:35

Távozás: 16:00

Levezető sörözés

Az Ördög-orom végétől pár percre levő buszmegállóban vártunk egy-egy 8E-t. Ketten az Etele felé indultak vele, a többiek a Keleti felé. Egy nagyobb csapattal leszálltunk a MOM-nál, majd gyors mosdókör után besétáltunk a Budai Kuckóba, ahol kellemesen levezettük a feszültséget. Már nem is emlékszem miken röhögtem, de csak azért, mert annyi poén volt. :)

Érkezés a Budai Kuckóba: 16:50

Távozás: 20:15

Utószó - összegzés

Ismét gyönyörű időnk volt, még pont bírható meleg, vidám napos idő, enyhe szellővel.

A hangulat ismét szuper volt, megint jól vettétek a nehezebb részeket is, nemigen hallottam bosszankodást, nevetést viszont annál inkább! :)

Köszi Nektek!

Az egész napos 19,6km-emből olyan 12km körül kóvályogtam össze a kiránduláson. Tekintettel a sokszor kellemetlen csúszós-poros-kavicsos, vagy éppen a sziklás-mászós talajra és a néha egész szemét emelkedőkre, ez a táv egész emberes. Ettől függetlenül tetszik, hogy maradt energiánk visítva röhögni a Budai Kuckóban. :)

Megint jó volt, megint nem ment el a kedvem. :)

...most azonban jönnek a nyári napok, amikor inkább a városban maradnék, ahol kevésbé izzasztó a terep és bármikor be lehet ülni egy hűsítő teraszra, így az ilyen kirándulósabb séták majd csak az ősszel folytatódnak.

Felkészülni! Hamarosan ismét útnak indulunk! :)